Používáte starou verzi prohlížeče Internet Explorer pro který není tento web plně optimalizovaný. Stahněte a nainstalujte si prosím zde nejnovější verzi
Základní úroveň postavení manažerů.
Linioví manažeři jsou odpovědní za správu a řízení činností, které přímo přispívají k produkci výrobků a služeb. Jsou přímými nadřízenými výkonných pracovníků.
Liniový manažer operativně řeší každodenní chod výrobního útvaru. Specifikem je krátkodobé plánování, proto je tato úroveň označována též jako operativní management.
Až sem tak, jak praví slovník pojmů.
Základní a jednoduchý pohled na samotné linie řízení je následovný:
První linie - to jsou mistři a předáci, kteří řídí týmy provádějící operace a činnosti vyrábějící produkty a provádějící služby společnosti/podniku.
Přidělují a rozdělují úkoly, řídí pracovní toky, sledují kvalitu práce, řeší problémy zaměstnanců a informují střední a výkonné manažery o problémech a úspěších na základní úrovni v podniku.
Druhá linie / střední management - to je oblast vedoucích úseků spravujících výrobní, technické, personální a strategické procesy společnosti/podniku.
Jsou zodpovědní za plnění cílů stanovených vrcholovým managementem. Stanoví cíle pro svá oddělení. Motivují a pomáhají manažerům první linie při dosahování stanovených cílů.
Třetí linie / vrcholový management - jedná se o oblast zastřešenou vrcholovým týmem nejvyšších manažerů.
Vedoucí pracovníci na nejvyšší úrovni rozhodují o záležitostech, které mají vliv na celou firmu. Jejich zájem není soustředěn na každodenní aktivity v nižších liniích, ale více se soustředí na cíle pro organizaci a směřují společnost/podnik tak, aby byly naplněny. Každopádně jsou zodpovědní za výkon společnosti/podniku.
Pokud něco není v pořádku, tak to není prvotně chyba zaměstnanců/členů týmů, ale reprezentuje to manažerské schopnosti jednotlivých manažerů všech linií! Nikdo není dokonalý, ALE je potřeba mít snahu zlepšovat se!
Stále se opakující chyby:
Sebeuspokojení
Delegování a důvěra / stále nefunguje
Moje kancelář - můj hrad / musím být k dispozici
Zbytečné schůzování
Špatně stanovené a vy-komunikované cíle
Více hodin, nižší produktivita / řízení efektivity
Umět ocenit správným způsobem / manažerský základ
Pokulhávající zpětná vazba
Otevřenost - přátelství v. autorita / přetrvávající problém
Pochopení správné motivace / podceňovaná strategie
Chaotický nábor - zmatená personalistika / bolest současnosti
Příklad k následování / chceme, co sami neděláme
Nerozumím své roli / základ autority
StartUP Team je připravený využít své schopnosti ke správnému fungování vašich podnikových linií i lidí v nich.